tisdag 29 augusti 2017

Jobbiga höst

Det är mycket nu!
Det är alltid så mycket och så stressigt när skolorna drar igång så jag borde ha lärt mig och vara mer förberedd. Men icke!

Förutom att allt drar igång på jobb och i skolor så drar även alla kvällsaktiviteter igång och det är möten var o varannan kväll. Dessutom ska man försöka slutföra alla projekt som man dragit igång under sommarledigheten, i år är det en bauta-renovering i källaren som vi kämpar med ska bli klar.

I går hade jag ingen minut för mig själv hemma med en god kopp te så jag kompenserar det i dag med gott te och en lyxmacka med massa gott - gravad lax, ägg och räkor. Mums, bara lite löjrom som saknas. Får ta igen det till helgen.


Skönt med en liten paus på hemmaplan i några minuter, men snart ska jag ta tag i tvättberget som växt sig så stort se'n vi kom hem från Stockholm. Men tvättandet är nog den hushållssyssla jag tycker bäst om, kanske för jag har så fin tvättstuga som jag tycker om att "hänga i". Det värsta jag vet är att dammsuga, det lever om, jag har fel arbetsställning och det är bara allmänt skittråkigt. Vilken syssla tycker ni bäst respektive sämst om?

Nu är teet uppdrucket och jag ska göra lite nytta innan jag sjunker ner i tv-soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar