fredag 4 augusti 2017

Tjejgrill

Ännu en kväll med god mat o dryck i trevligt sällskap. Det har blivit otroligt många sådana den här sommaren. Åh som jag älskar det. 

I dag blev det grillmiddag med två barndomsvänner och Facebook påminde mig om att vi hade exakt detsamma för 7 år sedan. Varje sommar träffas vi för en grillmiddag och det var ju lite roligt att vi i år prickade exakt samma datum som 2010.


Vi började med ett gott alkoholfritt rosébubbel och lite tilltugg. Rosébubblet var faktiskt riktigt gott så det ska jag köpa hem och jag blir även sugen att prova det vita alkoholfria bubblet av samma märke.



Maria hade grillat så mycket gott, japp kvinnor kan grilla! Vi bjöds på flankstek (sommarens nya favorit), majskolvar och ostfyllda champinjoner från grillen. Till det åt vi sötpotatis-pommes (supergod köpesvariant), tzatziki, sallad och Jack Daniel's Glaze. Yummie vilken god middag!



Och som vanligt när vi träffas så avslutas middag med chai-te och choklad. Maria ville inte vara sämre än mig så hon hade också gjort två olika varianter 😀 dels hennes supergoda lchf-kladdkaka och dels en chokladrulltårta med björnbärsfyllning. Till det åt vi glass och varma björnbär.


Nu ska jag skynda mig i säng för i morgon ringer klockan 06.15. Japp ni läste rätt, 06.15 en semesterdag. Isak har fotbollscup och match redan klockan 08.00 och då ska de hinna värma upp och ha genomgång innan matchstart också. Känns en aning kämpigt! Men bara man tar sig upp så blir det kul med lite fotbollsmatcher igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar