fredag 28 juli 2017

Tjejmiddag på altanen

Igår var det dags för årets sommarmiddag med två barndomskompisar och jag/vi hade sån tur med vädret så vi kunde sitta ute hela kvällen. Vid nio-tiden blev det dock lite småkallt men det räckte att ta en filt runt sig så fick man upp värmen igen.

Om en vecka ska vi träffas igen och då är det inte jag som står för matlagningen så då vankas det grillat och jag hoppas vi har lika tur med vädret då. Ser dock inte helt lovande ut.

Tjejmiddag på altanen



Vi började med Prosecco och krustader i loungen
(ja det börjar bli tjatigt men det här gänget har jag inte bjudit på krustader tidigare)
Jag gjorde två varma varianter
brieost o hjortronsylt



Under all god topping bestående av 
parmaskinka, oliver, mozzarella, cocktailtomater och basilika
gömmer sig en 
Till det åt vi även
baguetter
brieost
sallad



Choklad till efterrätt är nästan en självklarhet när vi träffas 
och den här gången hade jag extremt svårt att bestämma vad för typ av chokladefterrätt jag skulle göra så det blev två olika sorters kladdkakor.
Rocky road med saltade solrosfrön istället för jordnötter
mintchoklad
som vi åt till grädde och/eller glass och chai-te

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar