fredag 12 augusti 2016

Köttfärsfyllda paprikor på grillen

Eter en heldag på Ikea inklusive bilresa på ungefär en o en halv timme enkel väg känner jag mig lite småtrött men glad. Älskar att gå på Ikea och titta på allt möjligt viktigt som man behöver, trots att man inte visste om det innan man kom dit :) Fast den här gången blev det inte så många roliga småsaker utan det blev stora saker till barnen, både säng och garderober har vi inhandlat till nöjda barn. Och jag är väldigt imponerad att Leif lyckades få in allt i bilen. Det blev trångt, men det gick!

Nu när jag sitter i soffan och tittar igenom korten i kameran kom jag på att jag har ju glömt ge er receptet på de goda köttfärsfyllda paprikorna som Leif grillade åt oss för ett tag sedan.


Köttfärsfyllda paprikor på grillen

Köttfärssås

5 hg köttfärs
0,5 zucchini i bitar
1 brk smaksatt tomatsås (pastasås)
1 dl grädde

paprikor
ost

Börja med att göra en god köttfärssås. 
Stek köttfärsen och zucchinibitar. 
Tillsätt tomatsås, kryddor och grädde.
Låt koka ett tag.
Skär av ett lock av paprikorna. Ta ur kärnor och hinnor och skölj dem.
Fyll paprikorna med köttfärssåsen.
Skiva över ost och lägg på locket.
Grilla på indirekt värme tills osten smält och paprikan har mjuknat något.

Det här blev riktigt gott och Leif lyckades exakt med paprikorna - lite mjuka men ändå med tuggmotstånd.

Så här gjorde vi köttfärssåsen men den kan man variera efter eget tycke o smak. Tänk bara på att den inte får bli för rinnig utan man vill ha en ganska fast röra i paprikorna.

Smakrik, god köttfärsröra och några skivor ost.
Lägg sedan på locken och paprikorna är redo för grillen.
Grilla på indirekt värme tills osten har smält och paprikan har mjuknat lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar