fredag 20 december 2013

Köttbullar - check

Åh vad jag njuter just nu. 
Fredagkväll och vi är alla långlediga. Det kan inte bli bättre! Jag tror jag ska gå i pyjamas hela dan imorgon. Fast nja, det kanske ser lite konstigt ut att komma i pyjamas till ishallen när Isak har match :)


Nu är årets julköttbullar rullade, stekta och provsmakade. Inför varje jul har vi en köttbullsmiddag i samband med att jag gör köttbullarna. Känns så onödigt att bara steka dem och sen ställa bort dem till julafton.

Jag använde samma felaktiga recept som ifjol. Kommer ni ihåg - jag räknade fel på hur mycket köttfärs jag använde så jag kryddade mer än normalt och fick såå mycket beröm för köttbullarna. Även i år fick jag ovanligt mycket beröm. Ett kanonrecept alltså, som ni hittar här.

2 kommentarer:

  1. Har gjort dina köttbullar och de blev godkända av alla som smakade. Även av de som alltid vill ha köpes.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Jag blir alltid så glad när "mina" recept uppskattas av andra. Hoppas du får en bra jul!

      Radera