måndag 2 december 2013

Julgodis - favoriterna

Jag sitter och planerar vilket julgodis jag ska göra i år. Det finns ju så mycket gott men man kan ju inte göra allt. Här är några gamla godingar som står på årets att-göra-lista. (Klicka på rubrikerna så kommer ni till recepten)

Seg kola med god lakritssmak som blir en perfekt smakkombo med chokladen.

En stående favorit på vårt julgodisbord sedan evigheter.

Rocky road med jordnötter har alltid varit min absoluta favorit, jag älskar kombinationen salta jordnötter och mörk choklad. Men nu när Ida är så allergisk mot jordnötter vågar jag inte ha det i vårt hus nå mer så då använder jag salta solrosfrön istället.

Krämig kokosfyllning täckt med mörk choklad, har blivit en favorit även hos mig.


Trots att vi har många gamla favoriter måste vi prova minst en ny sort varje år och årets nyhet blir lingonkola. Någon som redan har provat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar