måndag 2 september 2024

Helgens fix och bak

Tänk att det redan är september🍂 Det var ju sommar och semester alldeles nyss🌤

Vi har haft sån bra helg. I lördags hann vi med massa trädgårdsfix, städa, bubbelmys hos mamma och sedan en lugn kväll hemma. I går blev det en köksdag, då jag använde upp lite av årets lingon resten frös jag ner till senare. 

Jag bakade dels matbröd i långpanna med bl.a. frön och rågmjöl och sedan gjorde jag en ny variant av långpannekaka med lingon och smultopp. Det var en annorlunda men superenkel kaka att baka, som man kan variera med andra bär. Recept kommer på båda dessa lingonrutor😀

Förutom att jag bakade med lingon gjorde jag även lingonsylt. Sylt är nog det mest användbara med lingon. Eller vad säger ni, vad är ert bästa recept med lingon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar