söndag 17 december 2023

Glögg-mingel med middag

Ser nu när jag går in på bloggen att jag har glömt publicera det här inlägget. Den här glögg-middagen hade vi förra helgen och tanken var att inlägget skulle ha publicerats i måndags. Men nu får det nu istället...

*********

Ännu en härlig helg i adventstider har passerat. Oj vad jag älskar den här tiden. I lördags hade vi vänner över på glögg, tilltugg, middag och efterrätt. Så trevligt, så mysigt och så mätt jag blev😀 

Det blev över så pass mycket mat i lördags så vi fick ytterligare en mysig festmiddag igår då jag bjöd hit mamma och Isak. Och vi fick de finaste glasen av mamma så nu längtar jag till helgen då vi ska dricka rödvin ur fina, stora och härliga glas.

Glögg med tilltugg

Pepparkakor
Kex
Ädelost, Brieost
Päron
Fikonmarmelad
Skumtomtar
Mandel, Russin

Middag



Adventssallad med saffransbulgur och kyckling 

Palsernacka- och potatissoppa

Caprese som polkakäpp
Grönkål med olivolja, citron och flingsalt

Kex
Bregott 
Brieost och ädelost 
Vitlöksost (gran)
Fikonmarmelad 

Efterrätt

Pepparkakskladdkaka med kanelfluff
Mascarponekräm med pepparkakssmulor och glöggmarinerade hallon







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar