fredag 29 september 2023

En ljus och bättre onsdag

Äntligen fredag!

I dag känner jag mig på toppenhumör, men igår var jag otroligt trött och seg. Men det var så värt det för vilken kväll jag hade i onsdags. Jag och en kompis från Way back hade en surr-kväll och som vi surrade. Eftersom vi nu jobbar på samma arbetsplats men på olika enheter och med olika arbetsuppgifter blev det mycket jobb-snack. Ärligt talat blev det nog nästan bara jobb-snack. Så skönt att ventilera tankar, idéer och åsikter med nån som lyssnar, förstår och även håller med i mycket.

Vi satt i deras nya, stora, fina och otroligt mysiga uterum och som alla bra middagar började vi med bubbel och lite snittar. Sedan flyttade vi från soffan till matbordet där vi åt en smarrig potatis- och fläskfilégratäng tillsammans med sallad och rödvin. Och vi fortsatte surra och njuta av lugnet och alla fina ljus.

Och ingen middag är fulländad utan te och efterrätt, gärna choklad. Och vilken tur att jag fick allt det. I ett efterrättsglas samsades chokladglass, chokladcookie och lite grädde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar