tisdag 29 oktober 2019

Tacos utan kött

Nu är det en sån här konstig vecka igen. Det är bara tisdag men det känns som torsdag. Varför är jag så dagvill? Jag tror en anledning är att jag ska på utbildning i annan stad i morgon och har haft fokus på det i veckan. I vanliga fall har jag fokus på fredagar 😂

Till middag blir det bara jag och Isak. Jag har fixat lite goda rester och genvägar så det blir go'middag med minimal ansträngning. Köpt potatisgratäng, ugnsstekt blomkål, sallad, rostbiff och såser. Yummie, se'n blir det en kopp te och min nya chokladfavorit - sockerfria bountybitar. Recept kommer...

Tänkte bara kika in med ett litet tips inför taco-fredagen. När Isak fyllde år så bjöd vi på taco-kalas och förutom vanlig taco på köttfärs bjöd vi på halloumitaco och laxtaco. Perfekt när man ska bjuda vegetarianer på tacos eller om man bara vill undvika kött. Båda varianterna kryddade jag med färdig mix från Santa Maria. Leta i taco-hyllan på affären så hittar ni mycket roligt 😍

Tacobuffé
Halloumi
Lax

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar