söndag 13 oktober 2019

5 godaste Allt-i-ett-rätterna

Nu sitter jag o njuter av lugnet före stormen för snart ska jag börja jobba och fixa klart allt som återstår inför Isaks kalas. Leif for i väg tidigt för att stycka några älgar som de sköt förra helgen, så inte nog med att vi har ett kalas att fixa vi ska även hinna paketera en massa kött. Det lär bli en sen kväll, tur jag har sovmorgon imorgon.

Är det fler än jag som älskar middagar som man tillagar i en o samma form? Det är så himla smidigt, så här kommer mina 5 godaste..

5 godaste Allt-i-ett-rätterna


Tortellinigratäng med fläskfilé

Pasta och fläskfilé i en lite lyxigare gratäng med en massa goda smaker. En riktig festrätt!


Vardagsfisk för fru Bråttom

Efter en riktigt festrätt som tortellingratängen är, så går vi till en underbart god vardagsfiskrätt som jag har med mig från jag var liten. Kul med maträtter som står sig i konkurrens i så många år. Perfekt när riset och fisken tillagas i samma form och blir klart samtidigt.


Citron- och persiljekyckling på rotsaksbädd med Parmesankräm

En ny favorit som jag gjorde bara för någon månad sedan. Men den var så fräsch och god så den hamnar självklart bland mina 5 godaste.


Köttfärs- och pastagratäng med curry

Isaks favorit från skolan gör vi lite då och då. Mycket enklare att göra än en vanlig lasagne och jag tror att barnen tycker bättre om den här.


Kyckling- och zucchinigratäng

Kyckling, zucchini, lasagneplattor och tomatsoppa blir tillsammans en smakrik, god och annorlunda lasagne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar