tisdag 15 januari 2019

Ost- och charkbricka

Det har varit lite bloggtystnad några dagar, men i fredags begravde vi min pappa så i helgen har jag fokuserat på familjen. Vi har haft några mysiga dagar tillsammans.

I fredags efter minnesstunden träffades vi hos mamma där jag fixade i ordning ost- och charkbrickor som vi kunde mumsa av samtidigt som vi pratade, mindes och hade en mysig kväll.


Ost- och charkbricka

en blandning av goda ostar, både mjuka och hårda
fikonmarmelad
parmaskinka, pepparsalami o ölkorvar
kiwi, päron o vindruvor
morotsstavar, sockerärter och en mix av småtomater
kex o baguetter


Nu känner jag mig laddad för att laga en massa god mat som jag kan blogga om, det känns som att både matlagningen och bloggen har varit nedprioriterad ett bra tag. Men nu är det nya tider och jag hoppas o tror att blogglusten ska komma tillbaka rätt snart.

Är det något speciellt ni vill att jag ska blogga om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar