måndag 25 januari 2021

Ny vecka

 Då har en ny vecka satt igång efter en bra helg, men den gick alldeles för snabbt. Jag hade behövt ytterligare en dag ledigt för att hinna allt jag ville och för att återhämta mig.

Jag är så sjukt trött och jag tycker inte om den känslan. Framför allt eftersom det inte beror på sömnbrist. Utan det beror på antihistamin, dvs vanlig allergimedicin. Jag försöker utreda om min långvariga hosta beror på allergi och ska därför äta antihistamin ett tag för att se om jag blir bättre. Tyvärr är ju denna trötthet en vanlig biverkning. Just nu vet jag knappt vad som är värst – hostan eller tröttheten. Men jag ska försöka stå ut ett tag till.

Jag vågar knappt säga det högt, men det ser ut som att den här veckan kan bli lite lugnare. Håll tummarna att det räcker med att jobba 40 timmar. Det skulle vara så himla skönt om det blir så. Det började i alla fall bra med att jag stämplade ut efter lite drygt 8 timmar idag. Nu hoppas vi på en liknande fortsättning…

Oj, vad det har snöat i helgen! Snart ser man knappt huset från gatan för all snö. Kolla in snön på taket! Så ser det inte ut idag för igår var Leif upp och skottade ner det mesta. Kändes som att det var säkrast, eller vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar