tisdag 5 december 2017

Mysig tid

Visst är det mysigt nu?!
Fast jag äter mer än jag borde. Det är ju så gott att duka fram glögg, saffransbullar, pepparkakor, skinkmacka och allt annat som hör julen till och se'n tända några ljus och bara mysa i soffan. Vilken tur att vi inte har börjat med julgodiset än.

Jag kan verkligen inte bestämma vad som är absolut godast vid jul. Jag skulle nog svara a.l.l.t.


På lördag ska vi på glöggmingel och jag ska ta med mig något tilltugg. Så nu funderar jag för fullt vad jag ska göra och vilka smaker jag är sugen på. Ädelost, pepparkaka, fikon, saffran, lingon, glögg - ja vi får se vad jag hittar på. Vem vet, det blir kanske bara pepparkakor och ädelost. Inte fy skam det heller.

Fast jag tror nog att jag tar med mig något annat eftersom jag ser såna här inbjudningar som ett perfekt tillfälle att få prova nå nytt och jag älskar ju tilltugg av alla de slag (även pepparkaka o ädelost).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar