tisdag 19 december 2017

Fläskfilé i tomatcurrysås


Nu när jag mest är fokuserad på julledigheten och allt gott jag ska äta då har så svårt att komma på god och snabblagad vardagsmat nu sista jobbveckan. Den här fläskfilégrytan åt vi för någon helg sedan för så här gott äter vi inte till middagar den här veckan tyvärr. Jag måste verkligen skärpa mig...


Fläskfilé i tomatcurrysås

700 g fläskfilé 
1 vitlöksklyfta 
1 röd paprika i strimlor
1 burk hela champinjoner 
1 tsk curry 
2 tsk paprikapulver 
2 dl vatten
2 msk kalvfond 
1 msk soja
1 msk balsamvinäger 
0.5 dl chilisås 
3 dl grädde 
1 dl crème fraiche

Putsa fläskfilén och skär den i bitar. Bryn i smör i en stekpanna. Salta och peppra. 
Pudra över curry och paprikapulver och låt fräsa med några minuter.
Tillsätt paprika och champinjoner.
Tillsätt övriga ingredienser och låt puttra ca 10 minuter. 
Smaka av. 

Barnen älskar curry så den här grytan gick åt i ett rasande tempo och det blev ingen lunchlåda kvar till mig.


Ser att det är fortsättningen på Gessle-programmet i dag. Det måste jag se! Vilken nostalgitripp att se alla gamla bilder o klipp och höra alla låtar. Jag var verkligen ett STORT Gyllene Tider-fan och kan än i dag alla låtar utantill. Kanske inte så konstigt så många gånger som jag har hört alla låtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar