lördag 3 oktober 2015

En bra lördag

Det blev en bra dag - precis som jag trodde. 

Jag var dock inte ute så mycket som jag hade hoppats på, men man kan ju inte hinna allt och jag är nöjd med det jag hann göra istället. Det som står överst på att-göra-listan nu är att ta kort på ett dockhus, brio-spis, docksäng, leksaksdammsugare och leksaksstrykjärn med strykbord som sen ska ut på annons för att säljas. Nån som är intresserad?

Jag måste dock ta kort och pyssla på med det när inte Ida är hemma för annars kommer hon på att det är de sakerna som som är absoluta favoritsakerna - trots att hon aldrig leker med dem nå mer. Hon är hopplös på att göra sig av med saker och kläder som hon inte använder, vår lite hamster som sparar o sparar :)

Fläskfilégratäng

Dagens middag blev en god krämig fläskfilégratäng med ris i en allt-i-ett-rätt. Så praktiskt, så smidigt och så lovely, precis i min smak. Att den dessutom blev så himla god gör det hela så mycket bättre och ni måste prova. Recept kommer....

En annan sak som blev otroligt god var filkakan jag bakade. En luftig och god kaka som smakar pepparkaka och det bästa av allt - den är äggfri. Ett riktigt kanonrecept, blir så himla glad när jag hittar goda kakor utan ägg.

Filkaka utan ägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar