tisdag 5 juni 2012

Astma- och allergiföreningen i Luleå

För någon vecka sedan blev jag kontaktad av Astma- och allergiföreningen i Luleå, som är Astma- och allergiförbundets lokalförening i Luleå. De hade hittat min blogg med alla allergivänliga recept och ville att jag skulle engagera mig med dem för att öka tillgängligheten och förståelsen för de hinder som människor med astma, allergi och annan överkänslighet kan möta i sin vardag. Eftersom jag har haft allergiska barn i över 12 år och är matintresserad så har jag många tips och mycket inspiration att dela med mig av till andra. Eftersom dessa frågor är något jag brinner för så tackade jag ja på en gång och längtar tills jag får vara med och göra nån nytta.

Vill ni också bli medlemmar i Astma- och allergiförbundet så passa på nu när de har ett billigt sommarerbjudande  http://www.astmaoallergiforbundet.se/medlem/ När man väl är medlem har man tillgång till deras "allergikort" där man kan få olika födoämnen översatta till en massa olika språk. Perfekt för oss som har en resa till Turkiet inbokad i sommar. Jag har redan skrivit ut kort åt både Ida och Isak som vi kan visa upp på restauranger.
 
Astma- och allergiföreningen i Luleå är religiöst och partipolitiskt obunden och de stödjer forskningen inom astma- och allergiområdet. De har en egen blogg där de skriver mer om sin verksamhet http://astmaochallergiforeningenlulea.wordpress.com/ Titta gärna in där lite då och då för de har mycket roligt på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar