torsdag 28 juni 2012

Grand Kallax

Nu är det hysteriskt mycket som ni kanske märker eftersom jag är så osynlig här. Det är sista veckan innan semestern och mycket som måste göras klart på jobbet. Att den som också ska jobba nu har blivit sjukskriven gör ju inte att jag har fått mindre att göra precis. Dessutom är det många middagar, kalas och möten inplanerade på hemmafronten.

Men i söndags hade vi en underbar surströmmingsmiddag i alla fall med fint väder och god strömming. Vi hade fått tag i en burk Grand Kallax som görs i begränsad upplaga och jag tror att det bara är de som bor i byn Kallax utanför Luleå som får köpa den. Den var riktigt god!

Jag var så ivrig att få börja äta så jag glömde ta kort på min surströmmingsmacka (orutinerat!). Surströmming är enligt mig godast på hårt tunnbröd med mosad potatis, hackad rödlök och rensade surströmmingsbitar. Hur mycket surströmming man har på varje macka varierar med hur länge man har ätit surströmming :) Ida har bara några småbitar, jag har något fler och Leif har mycket mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar