tisdag 8 december 2020

Prata i telefon eller inte

 Jag älskar den nya tekniken som gör att jag snabbt o enkelt kan skriva till nån när jag vill något och slipper ringa. Jag tycker inte om att prata i telefon och de gånger jag väl pratar i telefon så blir det oftast ganska korta samtal där man säger det viktigaste. Att surra o prata om ingenting är inte min grej.

Jag kan faktiskt vara imponerad av de som sitter i en telefonväxel eller är telefonförsäljare som måste prata i telefon hela dagarna. Och även om det kan vara irriterande när de ringer och stör så försöker jag alltid vara trevlig för det är ju inte deras fel att de måste ringa just till mig.

Men om de fortsätter tjata om sitt trots att jag vänligt tackar nej, då kan även jag bli irriterad på dem.

Vissa av mina kolleger turas om att sitta i vår support på dagarna. Jag är så glad att jag slipper det. Men det är imponerande att dagens teknik gör att de kan sitta hemma i dessa Corona-tiden och ändå vara inkopplad på vår support och svara på alla samtal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar