fredag 17 maj 2019

Sovstund och go'middag

Vilken skön dag vi fick och det ska vara sol och hyfsat varmt hela helgen. Som vi behöver det!

I dag slutade jag tidigt pga huvudvärk. Istället för att sitta på jobbet o plågas och inte få något gjort så åkte jag hem och la mig o sov. Så himla skönt för när jag vaknade så var huvudvärken borta och jag kunde njuta av att det var fredag. Så nöjd med mitt åka-hem-tidigt-beslut som var så lyckat.

Det var endast jag, Ida och Isak hemma till middag, de åt pasta- och köttbullsallad medan jag gjorde en sallad med kräftstjärtar och caesardressing till mig. Så härligt att vi kan sitta ute o äta middag igen.  Nu hoppas vi att vi har flera soliga o goda utemiddagar framför oss.


Fredagkväll innebär soffhäng med Let's Dance på tvn, datorn i famnen och lite godsaker på bordet. Det är dock en skillnad, eftersom jag sov på eftermidda'n är jag inte lika trött som jag brukar vara på fredagkvällar. Skönt!

Nej, nu måste jag stänga ner den privata datorn och öppna jobb-datorn för nån timmes kvällsjobb innan det blir helg på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar