torsdag 14 juli 2011

Räk- och laxmacka

Idag har Isak farit på kalas till en klasskompis. Först ska de bada, sen åka till deras stuga för att grilla hamburgare och sen ska de sova i tält så han kommer inte hem förrän imorgon. Jag förmodar att de får en jättekul eftermiddag, kväll, natt och morgon. Här hemma är det lite mulet så jag passar på att rensa lite och har lagt ut tre annonser på Blocket. Leif har målat vår blivande klädkammare, när det har torkat ska han lägga golv där och sen ska jag inreda innan vi äntligen får flytta ner alla våra kläder så att vi kan börja göra i ordning vårt gamla sovrum till Isaks nya rum.

Till middag i dag grillade vi tjocka revbensspjäll med amerikansk glaze. En storfavorit, har ni inte provat så gör det! Hela familjen äter mycket och njuter. Tidigare trodde jag att det var svårt och krångligt att grilla revbensspjäll men det är inte ett dugg svårt. När vi var och fikade för någon vecka sedan så hade de räk- och laxmackor som såg så goda ut så dagen efter gjorde jag egna mackor till lunch, eller till Olivia blev det lyxfrukost eftersom hon sover halv da'n.
Räk- och laxmacka
4 tekakor
5 hg räkor med skal
8 skivor gravad lax
12 äggskivor
4 salladsblad
8 gurkskivor
4 körsbärstomater
4 citronskivor
sås till räkor eller majonäs

Skala räkorna, gör en god sås eller använd majonäs och fixa i ordning alla andra tillbehör.
Smöra tekakorna.
Lägg först salladsbladet och garnera sedan med det övriga.
Servera, ät och njut!

Så gott det var! Olivia önskar sig sån här frukost varje dag:)

1 kommentar:

  1. Hejsan!

    Det vore skoj om ni skrev om ert golvläggande på byggforumet jag jobbar på. Jag kan nog erbjuda en liten morot.

    Hör av er till mig på mejl så berättar jag mer,
    helgibyggla@gmail.com

    Vänliga hälsningar
    Helgi

    SvaraRadera