fredag 22 april 2011

Olivias Halv åtta hos mig

Nu har det varit tyst på bloggen ett tag. Men vi har varit sjuka återigen eller fortfarande kanske är ett bättre ord när det gäller mig. Men nu har jag varit till läkare och fått ordinerat ett halvt apotek så nu hoppas jag verkligen att jag blir frisk och slipper den här hostan. Ida har blivit jätteförkyld med hosta och täppt näsa, men andningen (astman) verkar hon inte ha problem med, tack o lov. Nu hoppas vi på snabbt tillfrisknande för oss alla så vi kan njuta av påskledigheten och all god mat.
I går hade Olivia sin "halv åtta hos mig"-kväll där hon planerade hela måltiden, hjälpte till med inhandlingen och lagade det mesta av maten själv.

Olivias meny
Förrätt
Quesadilla med ost och skinka
Grönsaker

Huvudrätt
Spagetti och köttfärssås till ägg-allergikerna
Tomat- och mozzarellasallad

Efterrätt
Glass

Till efterrätten kom en sjuk liten påskkärring på besök och önskade oss alla Glad Påsk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar