måndag 10 augusti 2020

Crostini med ädelost och hjortronsylt

mammas födelsedag gjorde jag ett enkelt men supergott drinktilltugg med den goda kombinationen av sött och salt, nämligen söt hjortronsylt och salt ädelost. Såna här enkla små snittar där utseendet inte är så viktigt är perfekt för mig som inte orkar stå med finliret alltför länge. Fort och gott, är det bästa enligt mig.

Crostini med ädelost och hjortronsylt

ädelost
hjortronsylt

Lägg en bit ädelost på varje crostini.
Lägg sedan en klick sylt på varje ostbit.
Servera ganska direkt så inte crostinin mjuknar.

Är ni många som har börjat jobba idag? Jag tror nog det för detta verkar vara den stora börja-jobba-måndagen i år. Men eftersom vi har så otroligt fint väder nu, är det kanske många som har förlängt sin semester för att få njuta några dagar extra av sommaren. Jag har fortfarande en massa semesterdagar kvar att njuta av sommar, sol och ledighet.

Jag och Ida ska alldeles strax åka till Stockholm för några mysdagar bara hon o jag, vi ska shoppa, äta och fika. Ska bli så mysigt med några dagar bara hon och jag innan skolan och jobb drar igång. Vill ni se vad vi gör och äter i Stockholm så får ni titta på Instagram där ni hittar mig som @matro_sara. In o följ!

Ha en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar