fredag 8 september 2017

Ta-hand-om-mig-själv-dag

Härligt att få vakna upp till fredag och känna sig hyfsat bra, det kan nog blir lite fredagsmys ändå. 
Igår när jag vaknade med feber var jag inte lika munter, men nu är febern borta och det är "bara" de övriga förkylningssymptom som är kvar. 



I dag ska jag ta hand om mig själv och började redan till frukost. 

Istället för en kopp te framför datorn vid barbordet dukade jag fram 
ingefärashot
röd grape
rostat lc-bröd (nya favoritbrödet) med ägg
stor kopp te 
som jag satt o åt i lugn o ro. 

Härlig start på denna ta-hand-om-mig-själv-dag som jag nu ska fortsätta i soffan med att slumra lite samtidigt som Nyhetsmorgon står på med låg ljudnivå, innan jag ska fundera på kvällens fredagsmys. En förkylning ska inte få sätta stopp för att få njuta av veckans bästa kväll - fredagskvällen. Jag skulle ha varit på After Work med jobbet i kväll men förkylningen satte stopp för det, så nu blir det en skön hemmakväll förhoppningsvis med något gott att äta. Har ni några tips på något gott och enkelt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar