lördag 22 november 2014

Kökslördag

Lördagen börjar lida mot sitt slut och jag sitter bara o väntar in barnen som jag hoppas är på hemväg snart. När barnen var små fick man inte sova på morgonen och nu när de är tonåringar får man inte sova på kvällarna. Jag tror att jag måste ta en till kopp te för att hålla mig vaken ett tag till.

I dag har jag bakat både hälla-ut-bröd och lussekatter. Kom på att det är första advent om en vecka och då måste man ju ha lussekatter. Eller väntar ni till lucia? Eftersom vi har gäster på lördag kommer jag inte ha tid att baka så jag såg till att var förutseende och baka redan i dag. Så nu vet jag att jag får den traditionsenliga lussekatten och teet på första advent.

Till middag gjorde vi köttbullar och vi gjorde av flera kilo köttfärs så nu har vi köttbullar även till julafton. Egentligen behövs det inte så många eftersom barnen föredrar köpta dåliga köttbullar. Skönt att redan nu kunna pricka av lite från julens att-göra-lista. Det blir nog lite julgodistillverkning också innan helgen är över.

På veckorna hinner jag knappt laga mat nu för tiden så när jag ändå var i köket mest hela dan passade jag på att göra mer chili-pulled pork i min crock-pot. Perfekt att frysa ner och ta upp till nån middag.

Oj så effektiv jag varit i dag, men nu längtar jag till sängen!

Köttbullar, potatis och sås. Mmmm så gott.
Ett gäng köttbullar i väntan på julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar