lördag 25 oktober 2014

Varm dag

I går var det vinter och i dag vaknade vi till höst igen.

All snö som kom i går hade regnat bort i natt. Vilken tur för då hann vi Leif och Isak städa klart i trädgården, så nu är vi mer redo för snö och vinter. Medan de var ute passade jag på att städa inne, framför allt bland papper. Slutet av månaden innebär att det är dags att både skicka och betala fakturor.


Efter allt arbete satte vi oss och njöt av en god höstgryta med älgkött, rotsaker och plommon, som hade fått koka i öl ett par timmar. Perfekt mat en ruggig höstdag. Efter maten fortsatte vi värma oss då vi nyinvigde vår bastu som har varit ur funktion i några år. Men nu äntligen kan vi börja basta igen.

Visst kommer ni ihåg att vi blir en timme rikare i natt? Så underbart för jag har så mycket jag vill göra så jag skulle behöva mer än 24 timmar på alla dygn. Så i morgon ska jag njuta hela dan av denna extratimme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar