onsdag 17 april 2013

Favoriten Oatly


Vad skulle vi göra utan Oatly? Ja, det har jag undrat många gånger.
Jag har haft mjölkallergiska barn i över 13 år och när Olivia var liten och mjölkallergisk då fanns inte Oatly och alla deras underbara produkter. Det fanns mest sojaprodukter tidigare och som mjölkallergiker ska man undvika soja för risken att bli allergisk mot även soja är stor för mjölkallergiker. Isak däremot har fått njuta av Oatlys produkter.
 
b2ap3_thumbnail_oatly-havregurt_jordgubb.png

Det jag framför allt tycker om med Oatly är att de utvecklar nya produkter hela tiden, de nöjer sig inte med de storsäljare de redan har. Deras havregurt (mjölkfri yoghurt) lanserades för några år sedan och det var stort för Isak att kunna äta "fil" med flingor.
 
b2ap3_thumbnail_oatly-vaniljsas_250ml.png
 

Isaks storfavorit vaniljsåsen har vi använt många gånger till olika desserter - som den är till bärpajer, varvat med bär och kaksmulor eller med gelatin till "grädde" på tårta. iMat (havregrädde) passar perfekt både till matlagning och pannacotta och vi har alltid flera paket i kylskåpet.
 
b2ap3_thumbnail_oatly-glass_jordgubb_ask.png

Ida som aldrig har varit mjölkallergisk väljer alltid havredryck istället för vanlig mjölk och hennes glassfavorit är Oatlys glass med jordgubbssmak. Nu har deras glass kommit i chokladsmak, den har vi inte hunnit smaka än men chokladgalen som jag är lär det inte dröja innan den finns i vår frys.
 
b2ap3_thumbnail_oatly-glass_choklad_ask.png

Det här är inte ett sponsrat inlägg!
Jag vet att jag har många allergiska läsare och det här inlägget är till de som inte har upptäckt Oatly och alla deras produkter än. Jag fick nyss ett mejl från en mamma som precis fått veta att hennes lilla barn var mjölkallerigisk och hon tyckte det kändes så hopplöst och svårt att laga god mat. Jag kände så väl igen hennes frustration och hopplöshet som jag också kände i början.

Ni som följt mig ett tag vet att jag brinner lite extra för allergiska barn och deras rätt till att äta och fika lika gott som alla andra. Klicka här så får ni ett helt inlägg med bra tips inför barnkalaset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar