fredag 17 februari 2012

Isaks önskemat

Åh vad skönt med fredag och en hel helg framför sig. Man kan lugnt säga att det märktes på jobbet att jag var hemma med Ida hela förra veckan. Jag har jobbat 2,5 timmar mer den här veckan än vanligt för att hinna undan det mesta. Och nu märks det hemma, framför allt i tvättstugan, att jag inte har varit hemma så mycket den här veckan. Förutom längre arbetsdagar var jag ju borta hela onsdagskvällen på kökseventet. Jag och tvättstugan lär ha dejt hela helgen:)


I veckan har barnen fått bestämma middagsmat var sin dag. Ida ville ha köttbullar och Olivia ville ha Spagetti Carbonara som vi åt igår med Pancetta istället för vanlig bacon. Idag åt vi Isaks önskemiddag och det var - kycklingklubbor och potatishalvor.


Till efterrätt hade vi rulltårta och havreformar med hallon som vi fick med oss från mamma. Havreformarna blev en storfavorit hos mig så nu måste jag tigga till mig receptet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar