torsdag 11 februari 2021

På lördag ska jag äta - gott

 Då har man jobbat klart för veckan. Nej jag skojade bara, men nog hade det varit skönt om det var så för jag har ju faktiskt redan jobbat 40 timmar den här veckan. Men det är i alla fall bara en dag kvar till helg och vila. Som jag ska vila….

När jag är stressad så känner jag inte hunger så det har inte blivit mycket matlagning den här veckan. Duktiga Ida har fixat sin egna mat medan jag har jobbat och hon var rätt nöjd med det, för en av dagarna fixade hon chicken nuggets och pommes – en av favoriträtterna.

På lördag tänker jag i alla fall se till att vi har något gott att mumsa på och fira Alla hjärtans dag en dag för tidigt. Roligare att äta o dricka gott en lördag istället för en söndag. Visst håller ni med?

Har ni några alla-hjärtans-dag-planer? Om inte, så måste jag tipsa om mina favoritmuffins. Muffins kan lätt blir torra, men de här blir så saftiga och goda och tillsammans med fräsch hallonmousse blir det perfekt.

Det mumsiga receptet hittar ni här

Av hjärtbiten som man stansar ut kan man göra ytterligare en god efterrätt tillsammans med hallonmousse, som ni också lär få över. Perfekt, va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar