lördag 16 mars 2019

Idas 3-rättersmiddag

Jag tittar igenom och kameran och märker att jag har ju glömt visa er vår mysiga lördagsmiddag förra helgen. Då Ida fixade förrätt och efterrätt helt själv medan jag gjorde varmrätten. Efter en sportlovsvecka i Jämtland var det skönt o mysigt att vara hemma i sitt egna kök. Det verkade även Ida tycka för det var hon som övertygade mig om att det var dags för en 3-rättersmiddag och att hon ville fixa det mesta själv. Sagt o gjort!

Idas 3-rättersmiddag

Toast Skagen

Ida rörde ihop en god skagenröra med handskalade räkor och hon t.o.m. skalade alla räkor själv. Good girl!


Kycklinggratäng Cordon Bleu

Kyckling blir alltid gott (om man inte tillagar den för länge så den blir torr) och det är ofta enkelt att tillaga. Jag valde att göra en gratäng som klarade sig själv i ugn.


Chokladmousse med jordgubbar och passionsfrukt

Till efterrätt blev det en storfavorit - chokladmousse. Lite extra gott då man inte behöver tillaga den själv utan bara sitta och bli serverad. Ida klarade galant att smälta chokladen, vispa grädden och blanda ihop allt utan att bränna sig eller att moussen skar sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar