fredag 6 maj 2011

Nu är det Fredagsmyyys

Ikväll blir det Fredagsmys med OLWs nyhet Cheez Twisterz (låter nästan som ett dansband). Ostbågar är det snacks jag tycker bäst om, chips klarar jag att säga nej till men när det finns ostkrokar då har jag ingen karaktär.
OLWs ostbågar Cheez Doodles är Sveriges bäst säljande snacks och en älskad klassiker till fredagsmyset.  När OLW lanserar nya Cheez Twisterz så har man skruvat till den klassiska böjda formen och kryddat ordentligt med den amerikanska cheddarosten ända in i böjarna för en större smakupplevelse.

Visste du att?
· Cheez Doodles är den bäst säljande snacksartikeln i Sverige och säljer ca 7,5 miljoner påsar per år.
· Ostbågen kom till Sverige första gången 1967 och var starten på OLWs framgångsresa.
· I dag har OLW åtta stycken olika ostsnacks i flera former och smaker. Allt från runda bollar till ostbågar smaksatta med chili och där OLW Cheez Twisters är det senaste tillskottet i familjen.

Besöket på barnmottagningen gick jättebra och jag är så glad. Det är så skönt att träffa läkare som verkar kunna sin sak, att hon dessutom hade samma åsikter som mig gör ju inte saken sämre. Jag har ju inte velat kalla Idas andningsproblem för att hon har astma eftersom hon kan vara förkyld utan att andningen påverkas och vi har aldrig märkt att hon får hosta när hon anstränger sig osv. Den här läkaren sa precis det jag ville höra: Att det kanske inte är astma, den senaste "incidenten" när hon hade problem med andningen kanske var en engångsgrej. Gången innan när hon hade problem att andas blev allt bra efter att hon hade spytt upp en massa slem och det är ju inte astma. Så vi ska avvakta och se! Blir hon sämre ska vi höra av oss men vi byter inte medicin utan använder det vi har hemma tills vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar