söndag 10 maj 2009

Vi är sjuka

Tror ni att jag har slutat blogga? Det har jag inte men vi har varit så sjuka här hemma, i alla fall jag och Ida så jag har inte orkat laga nån mat eller bakat något.

Jag har både varit jätteförkyld och haft en ganska kraftig magsjuka, men nu börjar aptiten återvända. Värre är det med Ida som har haft feber i snart 2 veckor och hon har inte bara haft lite förhöjd temperatur utan febern har legat på över 40 grader från och till. Till slut när vi gick till läkare visade det sig att hon hade öroninflammation och fick Kåvepenin. Trots penicillinet blev hon inte bättre, snarare sämre, för då gick febern upp i 41 grader allt som oftast. Alltså hade hon både en kraftig virusinfektion och bakterier. Nu hoppas vi att hon börjar bli bättre och att hon börjar dricka för snart blir hon uttorkad.

Jag hoppas jag ska ha tid att baka något idag, så har ni tur kommer det ett recept ikväll.

1 kommentar: