måndag 5 november 2018

Parmesangratinerad blomkål

Är ni sugen på nå riktigt gott?
Blomkål i ugn är bland det godaste tillbehöret jag vet och om man dessutom toppar den med parmesan så blir det gudomligt. Det är så gott så man behöver nästan inte äta något annat till 😀


Parmesangratinerad blomkål

färsk blomkål
olja
salt, peppar
ev. någon örtkrydda
riven parmesan

Dela blomkålen i mindre bitar/buketter.
Lägg i en ugnsform.
Ringla över olja samt salta o peppra.
Ställ in i 200 grader ca 10-15 minuter.
Strö över parmesanost och låt stå drygt 5 minuter till i ugnen.


Jag vill ha lite tuggmotstånd kvar i blomkålen, medan andra vill ha den riktigt mjuk. Så känn med en sticka när den är klar enligt dig.

Man kan även använda fryst blomkål men det blir inte alls lika gott som om man använder färsk.


Det här är ett tidsinställt inlägg för jag är på konferens i Stockholm och alldeles strax är det dags för en trerättersmiddag med underhållning. Hoppas det blir något riktigt gott som vi får äta och dricka och att underhållningen är bra. 

Se'n blir det en tidig kväll, man måste ju passa på att sova när man är på hotell och inte har några måsten att ta tag i. Sovmorgon och hotellfrukost i morgon låter ju inte heller helt fel. 

Fast jag är lite nervös för i fjol när jag var på samma konferens hade jag ett migränanfall på natten och morgonen och det är inte ofta jag har varit så dålig. Sannolikheten att det händer två år i rad känns inte så stor, men oron ligger ändå och lurar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar