torsdag 27 augusti 2009

Tortellinigratäng med skinka

Oj, vad det är svårt att hinna med att göra goda middagar när man jobbar heltid. Mitt mål är att förbereda maten på kvällen så att det bara är att värma när alla kommer hem hungriga. Men jag har inte nått dit än. Idag till lunch gjorde jag en riktigt god och enkel tortellinigratäng på jobbet. Jag blandade ihop färdigkokt tortellini, riven ost och skinka hemma. Eftersom jag var rädd att det skulle bli torrt hällde jag i en liten skvätt matlagnings-grädde också. Sen när det var dags för lunch värmde jag min matlåda i ca 1 min så att tortellinin blev varm och osten smält. Det blev jättegott och det kan inte bli mycket enklare.

Tortellinigratängen innan den har varit i micron

Tortellinigratäng med skinka
färdigkokt tortellini
rökt skinka i bitar
riven ost
lite mjölk eller matlagningsgrädde

Blanda alla ingredienser.
Kör i micro i ca 1 min tills tortellinin är varm och osten har smält.
Ät med sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar