onsdag 19 november 2008

Köttfärstortilla

Jag vill få min familj att äta mer bönor och linser, men det är inte så enkelt. Idag provade jag gömma det i en köttfärsröra som sen rullades in i mjuka tortillabröd.

Köttfärstortilla
500 g köttfärs
1 pkt krossade tomater med chili
vatten
röda linser
kidneybönor
majs
1 pkt mjuka tortilla
chilipeppar
spiskummin
salt
peppar
riven ost
tacosås

Stek köttfärsen. Blanda ner krossade tomater och lite vatten. Krydda och smaka av.
Tillsätt bönor, linser och majs och låt det bara bli varmt.
Rulla in köttfärsröran i tortillabröden och lägg dem i en smord form.
Pensla rullarna med tacosås och strö över riven ost.
Gratinera högt upp i 225 grader tills osten smält, 10-15 min.

Egentligen skulle man använda 1 burk tacosås istället för krossade tomater och kryddorna. Men eftersom jag inte hade nå tacosås hemma gjorde jag på det här sättet istället. Köttfärsröran blev lite tam, så nästa gång ska jag se till att ha tacosås hemma och prova det istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar