tisdag 26 juni 2018

Rödbetor och feta

Dessa enkla pinnar med goda röda betor och vit salt fetaost brukar vara uppskattat då jag bjuder på dem. Oftast brukar det vara kring jul tack vare den röda färgen, men jag kan lova att de passade lika bra på midsommar- och studentfirandet. Ett gott tilltugg i väntan på maten.


Rödbetor och fetaost

kokta rödbetor
fetaost

Dela både rödbetor och fetaost i bitar.
Trä upp på pinnar.
Servera och njut!

Jag är lite slö och använder oftast de färdigkokta rödbetorna som finns nu. Det är ju så himla smidigt. Se'n använder jag engångs-plasthandskar när jag skär rödbetorna för att slippa bli så himla röd om fingrarna. Lägg det tipset på minnet!

***************

Är sommaren här på riktigt nu? Vilken härlig dag vi har haft och fortfarande har. Mitt på dagen var det mulet men ändå kanonvarmt - då är det sommar. Vi har en underbar kvällssol på altanen just nu, men jag har gått in för idag börjar Allsång på Skansen och Morden i Midsomer. Tisdagar är bästa/enda tv-dagen på sommaren och en tradition jag inte vill bryta, inte premiäravsnitten i alla fall.

Olivia, stackarn med körtelfeber, har mått ännu sämre i dag. Jag trodde inte det var möjligt. Igårkväll mådde hon lite bättre så då fick vi ju lite hopp som dock försvann väldigt snabbt i morse. Nu hoppas vi på en bättre dag i morgon och att hon får sova i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar