söndag 9 maj 2010

Tips från helgen

Igår fick jag äntligen sitta ute och fika på altanen i lite värme. Jag bakade en rabarber- och jordgubbspaj med mandeltäcke. Den är såå god, jag kan verkligen rekommendera den. Ta de frukter eller bär som du tycker om, den blir god till det mesta. Vi var ute nästan hela dan igår; vi började tömma garaget som ska rivas, vi krattade, vi monterade ihop hammocken och vi tog fram och skurade övriga utemöbler.
Idag har jag fortsatt krattandet trots att vädret inte var lika fint som igår. Till middag grillade vi smakrika ostfyllda köttfärsbiffar som vi åt med ugns-rotsaker, sallad och tzatziki. Imorgon är det dags för en ny arbetsvecka, men det blir en riktig kortvecka endast två och en halv dag jobbar jag sen är det fyra dagars helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar