söndag 27 juli 2008

Borta bra men hemma bäst

Nu är vi tilbaka i Luleå igen efter drygt tre veckor på resande fot. Vi har hunnit med stugan i Offerdal, krabbfiske och Nordens ark i Hunnebostrand, Legoland i Danmark, brorsans vigsel i Kungsbacka, bröllopsfest i Göteborg och Junibacken, shopping, Fjäderholmarna och sjukhus i Stockholm.Efter att ha ätit pommes frites (garanterat äggfritt) var och varannan dag lär det dröja tills det finns i mitt kök.

Jag har knappt varit i ett kök på hela tiden vi har varit borta, så igår var det riktigt roligt att laga mat.
Jag marinerade kycklingfiléer i:
Thai chilisås
soja
olja
i några timmar, sedan grillade Leif dem.

Till det åt jag fullkornsbulgur som jag hade smaksatt med pesto.
Jag gjorde en sallad på:
isbergssallad
rädisor
tomat
gurka
rödlök
stora vita bönor
avokado
svarta oliver

Dessutom bakade jag en focaccia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar